Hello! Hola! Olá!
ENG / ESPAÑOL / PORTUGUES
I will start by saying that i do not have any experience with coding or working with programming (I may sound like a 40 year old dad in this post but i’m barely into my 20s).
I was thinking about putting pen to paper and start working on developing a mod (huge in scale) for AoE3, basically a free DLC, creating new units, mechanics, civs (new and reworked ones), expanding the base AoE3 experience with some new stuff and adapting stuff from other mods that I have played with - as long as the authors authorize it.
But knowing nothing about it, I wanted to ask for help in the community. Starting with creating units. I tried creating a new unit by copying the musketeer coding on a special folder and changing stuff. Tech trees, barracks, stats, protoy.xml, etc. But when I put the folder in the local mods, asbolutely nothing happens. How do y’all create a new unit in the game? Can you show me? Pretend i’m a lobotomite and explain it to me, please!
It would be easier to say what you do to create a new unit than to ask me what i tried to do. Even I don’t know.
Para empezar, quiero aclarar que no tengo experiencia en programación (quizás suene como un padre de 40 años, pero tengo 24).
Estaba pensando en ponerme manos a la obra y empezar a desarrollar un mod (de gran envergadura) para Age of Empires 3, básicamente un DLC gratuito. Crearía nuevas unidades, mecánicas, civilizaciones (nuevas y rediseñadas), ampliaría la experiencia base de Age of Empires 3 con contenido nuevo y adaptaría elementos de otros mods con los que he jugado, siempre y cuando los autores lo autoricen.
Pero como no sé nada al respecto, quería pedir ayuda a la comunidad. Empecé por la creación de unidades. Intenté crear una nueva copiando el código del mosquetero en una carpeta especial y modificando cosas: árboles tecnológicos, cuarteles, estadísticas, protoy.xml, etc. Pero al colocar la carpeta en la sección de mods locales, no pasa absolutamente nada. ¿Cómo creáis vosotros una nueva unidad en el juego? ¿Podéis enseñarme? ¡Haz como si fuera un lobotomizado y explícamelo, por favor!
Sería más fácil que me explicaras cómo creas una nueva unidad que preguntarme qué intenté hacer. Ni yo mismo lo sé.
Provavelmente qualquer BR ou PT que tá nesse fórum sabe inglês básico, mas só pra simplificar. Ajuda a criar uma unidade nova, por favor? Eu sou um babuíno com relação a mexer em código ou programar. Eu não vou nem explicar o que eu tentei fazer, só quero aprender do 0. Eu tô pensando em criar um MOD que seria quase uma DLC em tamanho, mudando e criando unidades, civs, mecânicas, etc.
Eu quero começar pelas unidades, mas eu não sei como fazer direito. Ajuda?