There is 1 thing that Aoe4 do better than 2: balance

Proponho aos desenvolvedores que tenha-se um balanceamento pra PvP e outro pra PvE (campanhas). Não aguento mais ver civilizações sendo destruídas por causa de over-nerfs e sugestões babacas aqui no fórum. As civilizações estão perdendo identidade e as mudanças tão tornando o jogo mais chato, ######### e intragável. Já fizeram altas mudanças nos Gurjaras e Poloneses mas o jogo não conseguiu resolver o principal problema: ser chatíssimo na Era Feudal, sempre abertura com uma das 3 unidades básicas, uma luta chata pra chegar na Castle rapidamente, tudo simétrico e enjoado. Que os devs permitissem um balanço pra jogar custom campaigns e outro pra quem é fã do multiplayer.
Lembrem-se que mais de 2/3 da fanbase joga só conteúdo single player. Esses são os meus 2 centavos.

i play both campaigns and 1v1 ranked.

I think the symmetric civ design is a core part of age of empires II and doubt it damages either mode of play:
in campaigns it is often a non-issue since in many missions the player starts in castle or even imperial age
in ranked play it lowers the bar to entry since it would be a monumentous task to try to learn 42 civs if they were that different

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Fun fact the game lasted for decades because of this simplicity.

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A gem that last for decades aimed to be destroyed by the crying babies of pvp

Why do you care about balance in pve anyway?

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I am not convinced that AGE IV is better balanced than AoE 2.
It’s just way less time to figure it out especially as basically every patch fundamentally changes the balance also.

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