Will the September patch still be on time?

I’m impatiently waiting for this promised “big september patch”, especially as I am hoping for MAJOR pathfinding improvements in the game code and finally units not attacking buildings anymore when enemy military units are basically in their face and buildings walls not to be buged anymore EVERY TIME and the shift-queue not bugging anymore.
Since additional civs and a PAID expansion are coming soon, I think they easily have the budget for these kinda easy to achieve changes as well.

Any date for the patch?
I struggle to find any official news to it, which worries me a little.
As written, this “big patch” was promised for September.
Only 6 days of September are left.

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I believe a patch is coming by the end of the month, but we don’t really know how big it is.

Who said “big patch”, and what indication do we have that anything to do with pathfinding is involved?

My question was, when is this going to come?

Si lo pones así, tengo entendido que independientemente del DLC futuro hay aspectos que todavía pide ja comunidad y otros que deben ser corregidos en el juego en general.

Pedidos:

  • Más animales: uno de ellos es que haya variación en los animales del bioma o por mapas distintos. Leones, gacelas, elefantes, caimanes, tigres, vacas, etc.

  • Animación de salir por los aires por muerte por bombardeo o lanza de caballería.- Unidades al morir por bombardas o culverinas o incluso springalds se quedan en su sitio, mismo por embestidas de lanzas de caballería. Sería bueno que en algún momento se agregué una animación por muerte donde estas unidades salgan volando al recibir un tiro mortal de estas armas. Existe en Aoe III pero no en el AoeIV, y la diferencia se nota.

  • Más unidades únicas para el HRE: Que sólo tiene una militar y otra economica. Tal vez los Mnisteriales, el Schwarze Reytter, Hussite war wagon, príncipe obispo, etc.

Balance:

  • Tecnología Geometría del Taller de Maquinaria y Asedio es prácticamente inútil. Por favor balancearla para que los trebuchet puedan tener un efecto significativo en asedios de la Edad Imperial.

  • La IA de escaramuzas en mapas marinos con fuentes de agua pequeñas como 4 lagos,tienda crear todo una flota naval par proteger sus barcos de pesca, aun en edad imperial, cuando ya se han terminado los peces y sin la posibilidad de eliminar esa flota innecesaria que solo consume recursos y espacio de población.


El aspecto de balance del trebushet puede tratarse a tiempo.

Sin embargo con los pedidos de mejora gráfica de la comunidad, no creo que estos aspectos se resuelvan para el parche de septiembre, tal vez para la próxima temporada de octubre, pero siempre es bueno recordar que todavia existen estos pedidos de la comunidad.

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Le falta mucho trabajo y han pasado 2 años desde que salío.
Yo creo que nos merecemos más la verdad.

It was written in the last patches that this September update would be huge, hence the last patches were minor.

Well the pathfinding is long overdue and it has to be fixed to get this game into a 2021 state.

The only thing I can find is here:

https://www.ageofempires.com/news/age-of-empires-iv-patch-8-1-276/

We are continuing our plans to release a larger patch later this month, as mentioned in our 8.1.185 release notes. This upcoming patch includes stability fixes, a refreshed map pool, work necessary to enable some upcoming seasonal events and balance changes to reduce the effectiveness of late-game rams, address the strength of the Kremlin Levy Militia, improve the Ottoman Great Bombard, and much more.

I don’t see “larger” as being “huge”. I think I’ve said this before, but the “huge” updates tend to only be the seasonal updates, the last one of those was Season 5. I have no idea when Season 6 is due, but I think this month would be too early.

“We are still planning for a more comprehensive patch later this month – more on that below!”

" We are continuing our plans to release a larger patch later this month, as mentioned in our 8.1.185 release notes. This upcoming patch includes stability fixes, a refreshed map pool, work necessary to enable some upcoming seasonal events and balance changes to reduce the effectiveness of late-game rams, address the strength of the Kremlin Levy Militia, improve the Ottoman Great Bombard, and much more."

Yes, that’s exactly what I quoted :slight_smile: