AEO II DE Connexion problem FR/EN

FRENCH VERSION BELOW

Hello,

I have two problems when I try to launch the game :
First I can not synchronise my data so I need to play without synchronisation because even when I press “try again” multiple times it’s not working but ok,

Second problem I have a message “A running process may be interfering with the correct operation of AOE 2 DE.”

I tried several solutions already :

• I went on my computer application in settings to click on “solve problems” on the game application, the microsoft store where I bought it and the Xbox live application which the game is also somehow linked.
  • I switched off and on all applications and computer of course several time
  • I have no updates to do on my computer, or these applications, or game
  • I log in/out of Microsoft store and Xbox application several time
  • I checked forums on internet and for some people at least one of these solutions worked but none is working for me.

If something similar happened to someone and if you have another solution which is not mentioned above… it would be helpful.

Thank you in advance

Bonsoir,

J’ai deux problèmes lorsque j’essaye de lancer le jeu AOE II DE :

Les données du jeu ne se synchronisent plus. Même lorsque je clique sur réessayer plusieurs fois cela ne fonctionne pas du tout. Pas de problème, je peux jouer sans MAIS

Lorsque le jeu arrive sur son menu principal un message d’erreur apparaît : “Une application en cours pourrait interférer avec le lancement du jeu”

Mon jeu a été acheté sur le Microsoft Store et est aussi connecté avec un compte Xbox live (??). Les deux sont liés je peux passer du Store à l’app xboX en étant connectée sur les deux.

J’ai déjà essayé plusieurs solutions trouvées sur des forums :

• J’ai déjà été dans les configurations des applications de l’ordinateur pour cliquer sur " réparer" pour les applications suivantes : AOE II DE, Microsoft Store, XboX app
  • J’ai fermé/réouvert les applications et éteint/redémarré mon PC plusieurs fois
  • Je n’ai aucune MAJ à faire que ce soit sur l’ordi, sur les appli ou pour le jeu
  • Je me suis déconnectée/reconnectée de mes comptes Microsft Store et XboX app

Si quelqu’un qui a déjà essayé toutes ces solutions a finit par en trouver une autre qui fonctionne…
Merci d’avance,