Oui c’est exactement ça. Les modifications de portée, de vitesse et de zone d’attaque ont besoin du champ Action, sinon il ne se passe rien.
Chose amusante, “Action Enable” permet en théorie d’ajouter ou de supprimer une action. Par exemple, j’ai enlevé l’action VolleyRangedAttack au mousquetaire (en faisant un Assign avec une Value à 0). Du coup, mon mousquetaire ne pouvait plus tirer et était obligé d’aller en mêlée, même s’il était dans le mode de tir normal.
Peu être qu’il y a moyen d’ajouter une action de ramassage de ressource en y ajoutant Gather. Tout seul il n’a pas l’air de marcher, mais peut-être en combinaison avec le déclencheur “Modify Protounit Action Unit Type” (je testerai la prochaine fois).
Merci pour ta réponse je testerais tous ça quand je pourrais.
J’ai une autre question sais-tu comment utilisé le unit set passive mode et le unit set tactic c’est quelque chose qui est nouveau pour moi je ne sais pas quand cela a-t-il été rajouté.
J’ai essayé le unit passive mode et j’ai pas vraiment compris l’utilité et pour le tactic j’imagine que c’est les positions de placement comme en multi j’ai essayer des actions mais ça n’a rien fais soit c’étais pas des animations sois j’ai utilisé les mauvaises?
Merci beaucoup Stark22e tu ma fais gagné un temps fou en recherche et test, c’est super.
J’ai enfin pu créer un environnement plus sympa pour une de mes cartes les plus ambitieuse mais extrêmement longue que j’avais arrêter, je pense la finir ce week-end.
Demande moi si tu veux des tips plus tard pour te remercier en retour.
For that, I used:
The Modify Protounit Action trigger and enable the Gather action
The Modify Protounit Unit Type trigger and add the “BerryBush” type to the Gather action (Assign “Work Rate” 0.5)
-The Modify Protounit Unit Type trigger and add the “Tree” type to the Gather action (Assign “Work Rate” 0.5)
-The Modify Protounit Unit Type trigger and add the “AbstractMine” type to the Gather action (Assign “Work Rate” 0.5)
-The Modify Protounit Unit Type trigger and add the “Huntable” type to the Gather action (Assign “Work Rate” 0.5)
-The Modify Protounit Action trigger and enable the Hunting action
-The Modify Protounit Unit Type trigger and add the “Huntable” type to the Hunting action (Assign “Work Rate” 1.0)
-The Modify Protounit Unit Type trigger and add the “Tree” type to the Hunting action (Assign “Work Rate” 1.0)
-The Modify Protounit Action trigger and enable the CrateGather action
-The Modify Protounit Unit Type trigger and add the “AbstractResourceCrate” type to the CrateGather action (Assign “Work Rate” 8.0)
-The Modify Protounit Action trigger and enable the ChopAttack action
That’s all !
It doesn’t work on most units. I think they are missing the gather animations. The skirmisher has them because he’s the Finnish revolutionary (it’s a reskin)
Note that allows the Mexican filibuster (Baja California revolution) to gather crates and mines and the revolutionaries of Valley Forge (Nathaniel campaign) to gather other ressources (but not creates)
This range limiation does not concern other projectile. For example, my fixed gun can attack this buildings at the other end of the map with a range of 1000.
The editor of Starcraft II is the one with which I had the most freedom in terms of modification as well as it could quickly become very complex.
The Age of Empire III DE editor is pretty basic it offers some functionality that are enough to create a map and make triggers but it lacks a lot , a lot of triggers that would make the game more fun on a lot of aspect but I don’t think the AOE III system helps them to also model the editor.
To be able to create a more push editor I hope to see this on AOE IV.
They start from 0 so there is the possibility of imagining a complete editor and considering the possible actions in age of empire IV in the campaign, I think the editor will be much more complete.
Otherwise for what you asked I don’t think it will be possible one day on AOE III via the editor.
Such functionality is possible through techs, so I don’t see why triggers couldn’t do it. I want to be able to make complex changes to a civ’s tech tree in custom scenarios without using mods.
You can use the “Unforbid and Enable Unit” to add some new units in their usual training buildings (for example: add musketeer for Dutch or Germans in the barracks).
But it doesn’t work for all civilizations (you can’t add musketeers for Lakota or Japaneses). The training building must be coded to contain this unit.